Friday, 18 May 2012

salad potatoes (atieku)

pagi2 leps solat subuh baring balik tgk cter.. lps tu tgk jam da kol 7.30.. aishhh...xleh jadi ni..takkn nak baring2 lagi.. lps tu teringat kentang, mayonis,bwg bombay yg aku bwk dari rumah.. lps tu teros bngun brsiap-siap nk wt salad potatoes .. amik kentang lps tu dok dpn tv..layan super mama smbil potng kentang.. lps tu potong bwg kasi hiris dadu.. lps tu hiris sosej.. lps tu hiris daun bwg sket.. da siap potg kn...rebus kentang bg empuk.. b4 tu asingkn siket kentg untk djdikn bahan wt sos.. yg kentg utk wt sos tu aku blande die dgn lada hitam n bwg siket... lps tu aku tumis bwg n kentang td gne majerin.. da mcm garing2 sket tros msok kentang yg dikisar dngn lada hitam tu.. taruh air sket kt dalam blnder tu lps tu goyang2 sket..lps tu msokkn air tu dalm kuali.. lps tu bg die kering n pekat..(jgn lupe letak garam) ok..yg kentang empuk tu tapis elok2..lps tu letak dalm bekas..(klo x tapis elok2 nnt berair) letak r mayonis.... lepas tu gaul....lps tu tabur serbuk basil n oregano..(brg aku rmbat dari rumah) lepas tu bila yg dalam kuali tu da kering pekat..tuang atas kentang yg da digaul dngn mayonis gaul smpai rata..mayonis tu aku belasah je letak bpe byk aku nk.. hehehhe... da tu aku rse..emmm...emmm...emm..emmm.mcm kurang garam...hahah (aku ske masin) aku letak siket garam n tabur serbuk basil tu....lps tu rase lagi.. byk gak aku rse..da x mcm rse jew.. da mcm mkn..hahha lps tu letak dalm bekas letak dalm peti ais kasi sejuk.. sbb kwn aku mira die slalu bwk salad kentg jst cara die wt xsme kot.. sdp mkn salad ni if die sjuk..hhahah.. jap2 mle2 aku bget nk mkn ni je utk 3 hari.. tp..tp..tp..mcm xsmpai 2 ari aku leh hbs kn jew... NMPK X AKU KUAT MKN

No comments:

Post a Comment