Wednesday, 29 May 2013

wadehh ooowwhh wadeehhh



harini tengah dok membuat assgmnt + meng onlinekn diri.. tibe mak aku soh wt kuih wadeh..
aku da mcm blur mne reti nk wat.. tapi tak sempat cakap tak reti mak aku terus cakap..
kacang dal tu blande dengan blander kering, lps tu taruh bawang, lps tu cili hijau, cili kering, garam, tepung siket, daun kari, jintan manis.. (macam tawu2 je aku tak reti terus bagi resepi).. lepas tu terus gi ngaji..
aku ape lg startkan operasi kuih wadeh..lepas tu ape lagi tunggang terbalik r dapur.. hahha.. tengah dok iris2 bawang tu rse mcm ehh nk potong dadu ke hiris je ni ek?so ape lagi.. trus r gi tnya mr.google.
so buat la slow2 first time kan.. :)

-kacang dal tu direndam dlu lepas tu baru dikisar (aku ske ade biji2 sket so x hancur sgt kisar tu)
-bawang besar dipotong dadu
-cili besar hijau dihiris halus
-cili kering dihiris halus
-cili padi dihiris halus (ikut suke sbb aku ske pedas)
-daun kari dihiris jugak tapi xyah la halus
-jintan manis
-garam
-tepung gandum sket jst utk bg kacang dal tu leh di bentuk2

lepas tu da siap gaul sume lps tu bulat2 kan la die..
mak aku ckp jgn tebal2 sbb tkot nnt time kt luar masak kat dalam x masak lagi..
so wat comel2 je..hehe





xlawa tapi not bad terutama bila tergigit cili padi


No comments:

Post a Comment